ZŠ Bezručova

Bezručova 1468, 500 02 Hradec Králové

|

Zápis do 1. tříd základních škol 2019

Ředitel Základní školy, Hradec Králové, Bezručova 1468, Mgr. František Obr, vyhlašuje Zápis do 1. tříd pro školní rok 2019/2020 ve dnech 12. a 13. dubna 2019.

(Celý dokument si jako pdf soubor můžete stáhnout zde)

***************************************************************

INFORMACE K ORGANIZACI ZÁPISU DO 1. TŘÍD PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020

 

Dle § 36 odst. 4 zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon (aktuální znění od 1. 9. 2017) je zákonný zástupce povinen přihlásit dítě k zápisu k povinné školní docházce, a to v době od 1. dubna do 30. dubna kalendářního roku, v němž má dítě zahájit povinnou školní docházku.

 

Ředitel Základní školy, Hradec Králové, Bezručova 1468, Mgr. František Obr, vyhlašuje Zápis do 1. tříd pro školní rok 2019/2020 ve dnech 12. a 13. dubna 2019.

 

V pátek 12. 4. 2019 od 14 do 18 hod. a v sobotu 13. 4. 2019 od 9 do 11 hod.

                       

K zápisu se dostaví všechny děti narozené v období od 01. 09. 2012 do 31. 08. 2013. A také děti, kterým byla v době loňského zápisu odložena školní docházka o jeden rok a zahájí tedy povinnou školní docházku 1. 9. 2019.

 

S sebou budete potřebovat tyto dokumenty:

  • občanský průkaz zákonného zástupce
  • rodný list dítěte
  • zdravotní průkaz dítěte
  • cizinci cestovní pas a povolení k pobytu

 

Na místě vyplníte elektronicky Žádost o přijetí k základnímu vzdělávání a Zápisovou kartu budoucího žáka.

 

Budete-li žádat o odklad školní docházky, vyplníte Žádost o odklad školní docházky a zároveň předložíte Doporučení školského poradenského zařízení (PPP nebo SPC) a dětského lékaře nebo klinického psychologa. Žádost o odklad školní docházky a obě doporučení je třeba dle § 37 odst. 1 školského zákona doložit v době zápisu, tedy nejpozději do 30. dubna 2019!

 

Kritéria přijímání dětí do 1. ročníku pro školní rok 2019/2020

Základní škola, Hradec Králové, Bezručova 1468 bude pro školní rok 2019/2020 přijímat do 1. ročníku 69 žáků do 3 tříd, každá nejvýše s 23 žáky.

  1. Přednostně budou přijaty děti s místem trvalého pobytu ve školském obvodu spádové Základní školy, Hradec Králové, Bezručova 1468, v případě cizince místem pobytu v příslušném školském obvodu (§ 36 odst. 7 školského zákona, dále viz Obecně závazná vyhláška statutárního města Hradec Králové č. 1/2018 ve znění pozdějších novel), a to až do výše povoleného počtu žáků uvedené ve školském rejstříku)

*Školský obvod Základní školy, Hradec Králové, Bezručova 1468

  (zdroj: https://www.hradeckralove.org/zakladni-skoly/os-1136/p1=24905)

Ulice: Baarova, Bezručova, Dykova (od ulice Hrubínova po ulici Bezručova), Farářství, Fráni Šrámka, Gebauerova, Hrubínova, Jungmannova, Kampanova, Medkova, Na Rybárně, Nábřeží U Přívozu, Odlehlá, Rašínova třída, Seydlerova, Střelecká, Václavkova, Veverkova, V Lipkách (po ulici Střelecká), Zahrádkářská osada ZVU

  1. V případě, že počet žádostí žáků s trvalým bydlištěm mimo školský obvod překračuje počet volných míst, kterými škola disponuje po přijetí všech dětí ze školského obvodu (75), budeme postupovat dle následujících kritérií:
  1. přednostně budou přijati sourozenci žáků, kteří jsou v době zápisu žáky naší školy nebo ve školním roce 2019/2020 pokračují v plnění školní docházky v Základní škole, Hradec Králové, Bezručova 1468
  2. výběr ostatních uchazečů bude proveden losováním

V případě přijetí žáků s přiznanými podpůrnými opatřeními dle vyhlášky č. 27/2016 Sb., popřípadě žáků dle §16 odst. 9 školského zákona, bude počet přijímaných žáků snížen v souladu s právními předpisy.

 

PRŮBĚH ZÁPISU

Zápis se skládá z formální části, kdy zákonný zástupce požádá o zápis dítěte k plnění povinné školní docházky – vyplní elektronicky vlastní Žádost o přijetí k základnímu vzdělávání, popřípadě Žádost o odklad školní docházky. Nápomocny Vám budou naše paní učitelky i pan učitel. Vašeho budoucího prvňáčka zatím provede další paní učitelka učebnami, kde probíhá druhá část zápisu – rozhovor. U kulatého stolu, za Vaší přítomnosti, paní učitelky orientačně posoudí formou rozhovoru a různých činností schopnosti i dovednosti potřebné k úspěšnému zahájení školní docházky budoucího prvňáčka. Rády též odpoví na Vaše dotazy a poradí, jak pomoci v kvalitní přípravě do školy.

 

ROZHODNUTÍ

V souladu s novelou zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, se rozhodnutí, kterým se vyhovuje žádosti o přijetí ke vzdělávání, oznamují zveřejněním seznamu uchazečů pod přiděleným registračním číslem, které bude Vašemu dítěti přiděleno při vyplnění Žádosti. Seznam bude zveřejněn nejpozději do 30 dnů od konání zápisu na veřejně přístupném místě ve škole – u hlavního vchodu do budovy školy a na našich školních webových stránkách www.bezrucka.cz , a to nejméně po dobu 15 dnů.

 

Rozhodnutí o přijetí ke vzdělávání nebude zasláno v písemné podobě.

Rozhodnutí o nepřijetí ke vzdělávání bude zasláno i v písemné podobě.

 

Seznámit se s obsahem vlastního spisu a vyjádřit se k podkladům rozhodnutí bude možné ve středu dne         24. dubna 2019 v době od 14:00 do 15:30 hod ve škole, jejíž činnost vykonává Základní škola, Hradec Králové, Bezručova 1468, kanceláře vedení školy, dveře č. 3.

 

Děkujeme Vám za zájem o naši školu a přejeme Vám i Vašim dětem úspěšný vstup do 1. třídy.

 

*************************************************************************************

 

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zveřejnilo materiál Informace k organizaci zápisů k povinné školní docházce (V Praze dne 16. 12. 2016; Čj. MSMT-27988/2016). Jeho součástí jsou níže uvedené dokumenty, které zde pro Vás uvádíme:

 

JAK POMOCI DÍTĚTI K PŘÍPRAVĚ DO ŠKOLY

 

Jak můžete pomoci svým dětem

  • Věnujte dítěti soustředěnou pozornost – při rozhovoru s ním se nezabývejte jinou činností, dejte mu najevo zájem, trpělivě je vyslechněte, projevujte vstřícnost a přívětivé chování.
  • Vyprávějte dítěti a čtěte mu – televize či video nenahradí lidské slovo a osobní kontakt.
  • Pověřujte dítě drobnými úkoly a domácími pracemi – pěstujte tak jeho samostatnost a zodpovědnost, rozvíjíte i motoriku.
  • Rozvíjejte poznání z oblasti života lidí, zvířat i rostlin – vedle obecné informovanosti rozšiřujete i jeho slovní zásobu.
  • Vybírejte vhodné hry a činnosti, sami se do nich zapojte – stavebnice, skládanky, dějové obrázky i práce s drobným výtvarným materiálem rozvíjejí poznání a tvořivost. Vaše účast posiluje citovou zralost dítěte.
  • Upevňujte prostorovou orientaci a pojmy nahoře, dole, vlevo, vpravo, vpřed, za – výrazně to ovlivňuje základy psaní, čtení a počítání.
  • Dbejte na vhodné pohybové aktivity a zdravé stravování – příroda je velká tělocvična, prospěje i vám.
  • Trénujte změny denního režimu související se školní docházkou – ranní vstávání, odbourávání odpoledního spaní, čas pravidelného ukládání k večernímu spánku zmírní každodenní stres pro děti, zákonné zástupce i pedagogy, připravujte dítě na to, co ho čeká nového v době školní docházky.
  • Vytvářejte sociální situace, kdy se dítě učí jednat s jinými lidmi - uplatňovat základní společenská pravidla při jednání s lidmi, vyřizovat drobné vzkazy, nebát se komunikace ve známém prostředí apod.

 

DESATERO PRO RODIČE

  1. Dítě by mělo být dostatečně fyzicky a pohybově vyspělé, vědomě ovládat své tělo, být samostatné v sebeobsluze

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

  • pohybuje se koordinovaně, je přiměřeně obratné a zdatné (např. hází a chytá míč, udrží rovnováhu na jedné noze, běhá, skáče, v běžném prostředí se pohybuje bezpečně)
  • svlékne se, oblékne i obuje (zapne a rozepne zip i malé knoflíky, zaváže si tkaničky, oblékne si čepici, rukavice)
  • je samostatné při jídle (používá správně příbor, nalije si nápoj, stoluje čistě, požívá ubrousek)
  • zvládá samostatně osobní hygienu (používá kapesník, umí se vysmrkat, umyje a osuší si ruce, použije toaletní papír, použije splachovací zařízení, uklidí po sobě)
  • zvládá drobné úklidové práce (posbírá a uklidí předměty a pomůcky na určené místo, připraví další pomůcky, srovná hračky)
  • postará se o své věci (udržuje v nich pořádek)

 

  1. Dítě by mělo být relativně citově samostatné a schopné kontrolovat a řídit své chování

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

  • zvládá odloučení od rodičů
  • vystupuje samostatně, má svůj názor, vyjadřuje souhlas i nesouhlas
  • projevuje se jako emočně stálé, bez výrazných výkyvů v náladách
  • ovládá se a kontroluje (reaguje přiměřeně na drobný neúspěch, dovede odložit přání na pozdější dobu, dovede se přizpůsobit konkrétní činnosti či situaci)
  • je si vědomé zodpovědnosti za své chování
  • dodržuje dohodnutá pravidla

 

  1. Dítě by mělo zvládat přiměřené jazykové, řečové a komunikativní dovednosti

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

  • vyslovuje správně všechny hlásky (i sykavky, rotacismy, měkčení)
  • mluví ve větách, dovede vyprávět příběh, popsat situaci apod.
  • mluví většinou gramaticky správně (tj. užívá správně rodu, čísla, času, tvarů, slov, předložek aj.)
  • rozumí většině slov a výrazů běžně užívaných v jeho prostředí
  • má přiměřenou slovní zásobu, umí pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno
  • přirozeně a srozumitelně hovoří s dětmi i dospělými, vede rozhovor, a respektuje jeho pravidla
  • pokouší se napsat hůlkovým písmem své jméno (označí si výkres značkou nebo písmenem)
  • používá přirozeně neverbální komunikaci (gesta, mimiku, řeč těla, aj.)
  • spolupracuje ve skupině

 

  1. Dítě by mělo zvládat koordinaci ruky a oka, jemnou motoriku, pravolevou orientaci

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

  • je zručné při zacházení s předměty denní potřeby, hračkami, pomůckami a nástroji (pracuje se stavebnicemi, modeluje, stříhá, kreslí, maluje, skládá papír, vytrhává, nalepuje, správně otáčí listy v knize apod.)
  • zvládá činnosti s drobnějšími předměty (korálky, drobné stavební prvky apod.)
  • tužku drží správně, tj. dvěma prsty třetí podložený, s uvolněným zápěstím
  • vede stopu tužky, tahy jsou při kreslení plynulé, (obkresluje, vybarvuje, v kresbě přibývají detaily i vyjádření pohybu)
  • umí napodobit základní geometrické obrazce (čtverec, kruh, trojúhelník, obdélník), různé tvary, (popř. písmena)
  • rozlišuje pravou a levou stranu, pravou i levou ruku (může chybovat)
  • řadí zpravidla prvky zleva doprava
  • používá pravou či levou ruku při kreslení či v jiných činnostech, kde se preference ruky uplatňuje (je zpravidla zřejmé, zda je dítě pravák či levák)

 

  1. Dítě by mělo být schopné rozlišovat zrakové a sluchové vjemy

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

  • rozlišuje a porovnává podstatné znaky a vlastnosti předmětů (barvy, velikost, tvary, materiál, figuru a pozadí), nachází jejich společné a rozdílné znaky
  • složí slovo z několika slyšených slabik a obrázek z několika tvarů
  • rozlišuje zvuky (běžných předmětů a akustických situací i zvuky jednoduchých hudebních nástrojů)
  • rozpozná rozdíly mezi hláskami (měkké a tvrdé, krátké a dlouhé)
  • sluchově rozloží slovo na slabiky (vytleskává slabiky ve slově)
  • najde rozdíly na dvou obrazcích, doplní detaily
  • rozlišuje jednoduché obrazné symboly a značky i jednoduché symboly a znaky s abstraktní podobou (písmena, číslice, základní dopravní značky, piktogramy)
  • postřehne změny ve svém okolí, na obrázku (co je nového, co chybí)
  • reaguje správně na světelné a akustické signály

 

  1. Dítě by mělo zvládat jednoduché logické a myšlenkové operace a orientovat se v elementárních matematických pojmech

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

  • má představu o čísle (ukazuje na prstech či předmětech počet, počítá na prstech, umí počítat po jedné, chápe, že číslovka vyjadřuje počet)
  • orientuje se v elementárních počtech (vyjmenuje číselnou řadu a spočítá počet prvků minimálně v rozsahu do pěti (deseti)
  • porovnává počet dvou málopočetných souborů, tj. v rozsahu do pěti prvků (pozná rozdíl a určí o kolik je jeden větší či menší)
  • rozpozná základní geometrické tvary (kruh, čtverec, trojúhelník atd.)
  • rozlišuje a porovnává vlastnosti předmětů
  • třídí, seskupuje a přiřazuje předměty dle daného kritéria (korálky do skupin podle barvy, tvaru, velikosti)
  • přemýšlí, vede jednoduché úvahy, komentuje, co dělá („přemýšlí nahlas“)
  • chápe jednoduché vztahy a souvislosti, řeší jednoduché problémy a situace, slovní příklady, úlohy, hádanky, rébusy, labyrinty
  • rozumí časoprostorovým pojmům (např. nad, pod, dole, nahoře, uvnitř a vně, dříve, později, včera, dnes), pojmům označujícím velikost, hmotnost (např. dlouhý, krátký, malý, velký, těžký, lehký)

 

  1. Dítě by mělo mít dostatečně rozvinutou záměrnou pozornost a schopnost záměrně si zapamatovat a vědomě se učit

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

  • soustředí pozornost na činnosti po určitou dobu (cca 10-15 min.)
  • „nechá“ se získat pro záměrné učení (dokáže se soustředit i na ty činnosti, které nejsou pro něj aktuálně zajímavé)
  • záměrně si zapamatuje, co prožilo, vidělo, slyšelo, je schopno si toto po přiměřené době vybavit a reprodukovat, částečně i zhodnotit
  • pamatuje si říkadla, básničky, písničky
  • přijme úkol či povinnost, zadaným činnostem se věnuje soustředěně, neodbíhá k jiným, dokáže vyvinout úsilí a dokončit je
  • postupuje podle pokynů
  • pracuje samostatně

 

  1. Dítě by mělo být přiměřeně sociálně samostatné a zároveň sociálně vnímavé, schopné soužití s vrstevníky ve skupině

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

  • uplatňuje základní společenská pravidla (zdraví, umí požádat, poděkovat, omluvit se)
  • navazuje kontakty s dítětem i dospělými, komunikuje s nimi zpravidla bez problémů, s dětmi, ke kterým pociťuje náklonnost, se kamarádí
  • nebojí se odloučit na určitou dobu od svých blízkých
  • je ve hře partnerem (vyhledává partnera pro hru, v zájmu hry se domlouvá, rozděluje a mění si role)
  • zapojí se do práce ve skupině, při společných činnostech spolupracuje, přizpůsobuje se názorům a rozhodnutí skupiny
  • vyjednává a dohodne se, vyslovuje a obhajuje svůj názor
  • ve skupině (v rodině) dodržuje daná a pochopená pravidla, pokud jsou dány pokyny, je srozuměno se jimi řídit
  • k ostatním dětem se chová přátelsky, citlivě a ohleduplně (dělí se o hračky, pomůcky, pamlsky, rozdělí si úlohy, všímá si, co si druhý přeje)
  • je schopno brát ohled na druhé (dokáže se dohodnout, počkat, vystřídat se, pomoci mladším)

 

  1. Dítě by mělo vnímat kulturní podněty a projevovat tvořivost

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

  • pozorně poslouchá či sleduje se zájmem literární, filmové, dramatické či hudební představení
  • zaujme je výstava obrázků, loutek, fotografii, návštěva zoologické či botanické zahrady, statku, farmy apod.
  • je schopno se zúčastnit dětských kulturních programů, zábavných akcí, slavností, sportovních akcí
  • svoje zážitky komentuje, vypráví, co vidělo, slyšelo, dokáže říci, co bylo zajímavé, co jej zaujalo, co bylo správné, co ne
  • zajímá se o knihy, zná mnoho pohádek a příběhů, má své oblíbené hrdiny
  • zná celou řadu písní, básní a říkadel
  • zpívá jednoduché písně, rozlišuje a dodržuje rytmus (např. vytleskat, na bubínku)
  • vytváří, modeluje, kreslí, maluje, stříhá, lepí, vytrhává, sestavuje, vyrábí
  • hraje tvořivé a námětové hry (např. na školu, na rodinu, na cestování, na lékaře), dokáže hrát krátkou divadelní roli

 

  1. Dítě by se mělo orientovat ve svém prostředí, v okolním světě i v praktickém životě

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

  • vyzná se ve svém prostředí (doma, ve škole), spolehlivě se orientuje v blízkém okolí (ví, kde bydlí, kam chodí do školky, kde jsou obchody, hřiště, kam se obrátit když je v nouzi apod.)
  • zvládá běžné praktické činnosti a situace, s nimiž se pravidelně setkává (např. dovede vyřídit drobný vzkaz, nakoupit a zaplatit v obchodě, říci si o to, co potřebuje, ptá se na to, čemu nerozumí, umí telefonovat, dbá o pořádek a čistotu, samostatně se obslouží, zvládá drobné úklidové práce, je schopno se starat o rostliny či drobná domácí zvířata)
  • ví, jak se má chovat (např. doma, v mateřské škole, na veřejnosti, u lékaře, v divadle, v obchodě, na chodníku, na ulici, při setkání s cizími a neznámými lidmi) a snaží se to dodržovat
  • má poznatky ze světa přírody živé i neživé, lidí, kultury, techniky v rozsahu jeho praktických zkušeností (např. orientuje se v tělesném schématu, umí pojmenovat jeho části i některé orgány, rozlišuje pohlaví, ví, kdo jsou členové rodiny a čím se zabývají, rozlišuje různá povolání, pomůcky, nástroje, ví, k čemu jsou peníze, zná jména některých rostlin, stromů, zvířat a dalších živých tvorů, orientuje se v dopravních prostředcích, zná některé technické přístroje), rozumí běžným okolnostem, dějům, jevům, situacím, s nimiž se bezprostředně setkává (např. počasí a jeho změny, proměny ročních období, látky a jejich vlastnosti, cestování, životní prostředí a jeho ochrana, nakládání s odpady)
  • přiměřeným způsobem se zapojí do péče o potřebné
  • má poznatky o širším prostředí, např. o naší zemi (města, hory, řeky, jazyk, kultura), o existenci jiných zemí a národů, má nahodilé a útržkovité poznatky o rozmanitosti světa jeho řádu (o světadílech, planetě Zemi, vesmíru)
  • chová se přiměřeně a bezpečně ve školním i domácím prostředí i na veřejnosti (na ulici, na hřišti, v obchodě, u lékaře), uvědomuje si možná nebezpečí (odhadne nebezpečnou situaci, je opatrné, neriskuje), zná a zpravidla dodržuje základní pravidla chování na ulici (dává pozor při přecházení, rozumí světelné signalizaci)
  • zná faktory poškozující zdraví (kouření)
  • uvědomuje si rizikové a nevhodné projevy chování, např. šikana, násilí

 

Kalendář akcí

Meteo stanice

Aktuální teplota: 27,2 °C
Tlak vzduchu: 1013,92
Rychlost větru: 0,0 m/s
Data v čase: 16:16:02,
dne 13.09.23

Národní plán obnovy

více informací zde...

Podpora duševního zdraví

Ve spolupráci s Ped-psych. poradnou jsme zapojeni do projektu na podporu duševního zdraví žáků a pedagogů, který je financován z norských fondů.

více informací zde...

progeCAD Professional

Používáme progeCAD Professional od SoliCAD.com

více informací zde...

Evropský sociální fond

 

Škola je zapojená do projektů ESF - Investice do rozvoje vzdělání.

Ocenění scio.cz

Naše škola má ve svých řadách žáka, který dosáhl výborného výsledku v testování.

více informací zde...

Zelená škola

Škola je zapojena do projektu recyklace elektroodpadu ve školách – Zelená škola

více informací zde...

HKFree

Děkujeme občanskému sdružení HKFree, které naši školu bezplatně připojilo kvalitní linkou do sítě internet.

více informací zde...